piątek, 26 września 2014

Parę słów o Horrorze " Lśnienie"

Bohaterem filmu jest Jack Torrance, który wraz z rodziną przeprowadza się do górskiego hotelu, w którym został zatrudniony jako stróż zimowy. Spokój opuszczonego poza sezonem kurortu ma umożliwić mu skoncentrowanie się na twórczości literackiej. Okazuje się jednak, że złowroga atmosfera miejsca stopniowo popycha go w obłęd. "Lśnienie" ma ciekawa fabułę ( na podstawie książki Stephena Kinga). Jak dla mnie jest w pewien sposób inaczej nakręcony niż inne horrory. Nie przeraził mnie podczas oglądania. Chociaż czasami bywały straszne momenty. A na końcu czekałam w napięciu , co się dalej wydarzy. Dla niektórych może być nudnym i mało strasznym horrorem. Lecz trzeba czytać między wersami. Film opowiada nie tylko nawiedzonym hotelu , ale też o rozpadzie związku. O narastającym nieporozumieniu między agresywnym mężem , a cichą żoną.  a gdzieś w tle znajduje się smutne , małomówne dziecko, które cierpi na rozdwojenie jaźni. Muszę też dodać ,że w Jacka Torrance'a wciela się jeden z moich ulubionych aktorów - Jach Nicholson. Lśnienie jest klasykiem . Po prostu trzeba obejrzeć. Mi się średnio podobał. Jest minimalnie straszny, aczkolwiek ma coś w sobie tajemniczego.

Parę scen:











2 komentarze:

  1. Lśnienie to klasyk, racja. Nie oglądałam już dawno, chyba muszę jeszcze raz obejrzeć ten film. Fajna notka, czekam na następną.
    pozdrawiam, u mnie jeszcze dziś pojawi się rozdział czwarty
    patka-pisze.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Lśnienie było pierwsza książką Kinga jaką przeczytałam i bardzo mi się ona podobała :) Film, mimo iż nie jest zgodny z książką też jest fenomenalny, To klasyk, trzeba obejrzeć :)

    http://0czykota.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń