sobota, 27 grudnia 2014

Paraliż senny i demony

Paraliż senny lub porażenie przysenne (ang. sleep paralysis) jest zjawiskiem podczas którego ludzie, albo podczas zasypiania lub w momencie budzenia się, chwilowo doświadczają niezdolności do poruszania się, czemu często towarzyszą przerażające doznania.


Paraliż senny



Oprócz paraliżu, prawie wszystkie osoby mające tego typu doświadczenia, mówią o odczuwaniu obecności kogoś obcego w pomieszczeniu. Obecność ta zawsze jest opisywana jako zła.

To uczucie zostało nazwane przez środowiska naukowe „odczuwalną obecnością” i jest opisywane jako występujące w prawie każdym przypadku paraliżu sennego.

Te dwie rzeczy, paraliż ciała i wrażenie czyjejś obecności, są kluczowymi elementami charakteryzującymi „typowy” przypadek paraliżu sennego.


Paraliż senny w swej łagodnej formie trwa zazwyczaj krócej niż minutę, i zdarza się tylko kilka razy w całym życiu człowieka.

Z drugiej strony, w bardziej złożonych przypadkach, niektóre osoby doświadczają paraliżu sennego nawet co noc, lub kilkakrotnie w ciągu jednej nocy, przez wiele lat.

Zdarza się, że osoby nie tylko czują obecność kogoś obcego w pomieszczeniu, ale mogą również widzieć różne istoty, w różnych formach, a nawet być fizycznie atakowane lub seksualnie wykorzystane przez nie.

Oprócz paraliżu ciała i wrażenia czyjejś obecności jest jeszcze szereg innych doświadczeń, które często towarzyszą paraliżowi sennemu. Można tu wymienić: słyszenie najróżniejszych dźwięków (buczenia, skrzypienia, kroków, śpiewów, krzyków lub nawet rozmowy z postrzeganą obecnością), widzenie rzeczy (cieni, ludzi, zakapturzonych postaci, różnych przerażających istot, „obcych”, zmarłych krewnych, itp.), odczucia fizyczne (bycie dotykanym, nacisk na klatkę piersiową, duszenie, pchanie, jak również wiele doświadczeń seksualnych, w tym gwałty), doświadczenia bycia poza ciałem (wiele osób mówiło o opuszczeniu ciała podczas paraliżu sennego, czy to dobrowolnie czy przymusowo).



Przyczyny paraliżu sennego

Z chrześcijańskiej perspektywy paraliż senny jest wywołany realną obecnością demona w pomieszczeniu, w którym śpimy. Obecność, którą odczuwamy w trakcie tego doświadczenia nie jest urojeniem czy halucynacją, lecz rzeczywistą duchową istotą.

Naukowcy na Zachodzie generalnie odrzucają ideę istnienia świata duchowego, tym samym negują możliwość istnienia duchowych przyczyn dla danego problemu. Dlatego też zmuszeni są do tworzenia skomplikowanych i pokrętnych wyjaśnień dla zjawisk, które przy dopuszczeniu istnienia przyczyn duchowych są oczywiste. Wyjaśnienia te są również błędne, ponieważ opierają się na nieprawidłowych założeniach.

Co więcej wyjaśnienia dostarczane przez naukowców nie są w stanie przynieść realnej pomocy osobom zmagającym się z tego typu doświadczeniami. Przeinterpretowanie tych zjawisk jako halucynacji może przynieść pewien komfort, ale nie spowoduje ich zaniku.

Z drugiej strony potraktowanie tych doświadczeń jako mających podłoże duchowe i zastosowanie wobec nich duchowych metod przynosi rezultaty pod postacią uwolnienia się od tych problemów.

Rozważając zagadnienie paraliżu sennego warto również wziąć pod uwagę badania z dziedziny antropologii. Paraliż senny i towarzyszące temu doświadczenia obecności istot demonicznych, występują w tradycjach i wierzeniach wielu kultur na całym świecie. Istoty pojawiające się w trakcie paraliżu sennego uniwersalnie są określane jako złe.



Otwarte drzwi

Chris Wite pisze, że pomimo tego, że istnieje wiele czynników, które zwiększają prawdopodobieństwo paraliżu sennego, to paraliż senny może się zdarzyć każdemu, w dowolnym czasie, bez wyraźnego powodu. Tak więc, jeśli ktoś doświadczył paraliżu sennego tylko kilka razy w życiu, może to być bezowocne, aby szukać tego przyczyny.

Z drugiej strony w przypadku tych, którzy doświadczają tego regularnie (raz na kilka miesięcy lub więcej) jest prawie pewne, że istnieje jakiś tego powód.

My sami możemy otworzyć się na ataki duchowe. [3] W Biblii jest wiele rzeczy, o których Bóg mówi, abyśmy ich nie czynili, ponieważ mogą one przynieść pewne destrukcyjne skutki do naszego życia. Jako przykład możemy podać ostrzeżenia przed uprawianiem praktyk uważanych za okultystyczne (Kpł 19:31). [4] Bóg dał te ostrzeżenia dla naszej ochrony.

Ludzie są naturalnie chronieni przed demonicznymi atakami do pewnego stopnia, ale są pewne rzeczy, które mogliśmy zrobić, lub które mogły być zrobione nam, które mogły uszkodzić tą naturalną ochronę i spowodować, że jesteśmy bardziej narażeni na duchowe ataki.

Jak podkreśla Chris White w większości przypadków jest to powolny proces. Naturalna ochrona, którą mamy jest stopniowo niszczona, gdy ciągle robimy rzeczy, których robić nie powinniśmy.

Proces niszczenia tej naturalnej ochronny nazywany jest często „otwieraniem drzwi”.

Naruszenie tej naturalnej ochrony, którą mamy przed demonami, wymaga aktu wolnej woli ze strony danej osoby. Mówiąc inaczej demony potrzebują pewnego rodzaju zaproszenia od nas, aby mieć dostęp do naszego życia. Zazwyczaj osiągają to poprzez jakiegoś rodzaju podstęp, trik.

Takie rzeczy jak karty tarota czy plansza Ouija są jednymi ze sposobów „zaproszenia” tych duchowych istot.

Na przykład używając planszy Ouija zamiarem danej osoby jest kontakt z kimś ze świata duchowego. W odpowiedzi na to demony wykorzystują owo zaproszenie dając danej osobie to, czego ona szuka. Sprawiając wrażenie, że te praktyki działają ich celem jest zachęcenie takiej osoby do szukania więcej tego typu doświadczeń. W ten sposób drzwi dostępu do życia danego człowieka zostają otwierane dla nich coraz szerzej, o co im w tym wszystkim chodzi.

Aby mogło dojść do opętania człowieka ów proces otwierania drzwi, i co z tym się wiąże niszczenia naturalnej ochrony, musiałby zajść bardzo daleko, co nie zdarza się często, jakkolwiek demony mogą uzyskać dostęp, aby dręczyć osobę na wiele innych sposobów.

Praktyki okultystyczne




Praktyki okultystyczne, takie jak plansza Ouija i podobne, służą jako zaproszenia i mogą prowadzić do otworzenia drzwi.

Do praktyk okultystycznych możemy zaliczyć: karty tarota; plansza Ouija; rzucanie zaklęć, praktykowanie czarnej oraz białej magii; kontaktowanie się z wróżką czy medium, branie udziału w seansach spirytualistycznych; rytuały satanistyczne; projekcja astralna; postrzeganie pozazmysłowe (ang. remote viewing); channeling (umożliwianie duchom mówienie przez siebie); używanie kryształów jak to się dzieje w niektórych praktykach New Age; „Orgon” – wykorzystywanie energii kosmicznej; Reiki; medytacja w jej różnych formach; hipnoza; wywoływanie duchów; ESP (ang. Extra Sensory Perception) – umiejętność zdobywania informacji poznawczej inaczej niż za pomocą znanych zmysłów, telekineza, telepatia; runy; leczenie metafizyczne (ang. metaphysical healing); czytanie z dłoni; pismo automatyczne; jasnowidztwo; radiestezja; itp.

Chris White pisze, że najgorsze przypadki paraliżu sennego, z którymi on miał kontakt, dotyczyły osób, które były głęboko zaangażowane w okultyzm.

Tego typu osoby doświadczają najgorszych przypadków paraliżu sennego, gdzie ataki bywają fizyczne.


17 komentarzy:

  1. Paraliż senny jest jedną z rzeczy, które kilka lat temu niezmiernie mnie fascynowały (teraz już trochę przystopowałem z tym), lecz sam nigdy go nie doznałem. Trochę się boję, można powiedzieć, że właśnie dlatego nic mnie jeszcze nie spotkało. Okultyzm i praktyki okultystyczne bardzo mnie pociągają, bo chociaż wiem, że bywają niebezpieczne, to myślę, że przynoszą więcej korzyści niż strat. Za dużo książek fantasy się naczytałem... Mam takie pytanko, mam nadzieję, że nie zbyt osobiste: jakie wyznanie? Bo przypuszczam, że nie katolicyzm... Pozdrawiam.

    indywidualnyobserwator.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. XD Źle przypuszczasz , katolicyzm.
      Dzięki... , że tak myślisz :>>

      Usuń
    2. Ja też katolicyzm xdddddd

      Usuń
  2. Ta notka jest mi bardzo przydatna, ponieważ moja kuzynka, która ma 25 lat opowiadała o tym, że kiedyś spała i w pewnym momencie czuła, że ktoś ją chwycił za nadgarstki, a ona nie mogła się ruszyć. Mówiła też, że to nie był taki jeden przypadek.

    OdpowiedzUsuń
  3. Tylko raz w życiu przeżyłam paraliż i to straszne doświadczenie ;d To było dziwne. Pamiętam, że słyszałam jakiś głos, który mówił '' Zaraz przywita cię Ola '' I słyszałam kobiecy głos, który darł mi się do ucha '' Cześc ''. I to cześc słyszałam kilka razy, a potem ktoś mnie szarpnął w ramię. Wtedy dopiero się mogłam ruszyc. Obudziłam się i resztę nocy nie mogłam zasnąc tak się bałam.

    http://you-always-be.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja na szczęście nie doświadczyłam takiego czegoś :) Jednak koleżanka opowiadała mi, że właśnie tak jakby czuła,że nie może się ruszyć.
    http://przyszopceuszatych.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Kurde! Dobrze że jeszcze takiego czegoś nie doświadczyłam. Obym nie doświadczyła ^^
    Ten paraliż na serio musi być przerażający, kurde żeby nie móc się nawet ruszyć? O kurde :p
    Ile ja jeszcze razy napisze 'kurde', no tego nikt nie wie xd
    Pozdrawiam xoxo

    http://hidingincassberd.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja mam za dużą wyobraźnię i zawsze, przed zaśnięciem mam setki myśli w głowie, że coś stoi przy drzwiach do pokoju.
    Polecam Ci grę Alice Madness Returns, bardzo w twoim klimacie. Ja gram już od pewnego czasu. Jest też z tego książka, która jest cholernie droga, ale zawiera nieziemskie rysunki. Jeśli gra Ci się spodoba, a przynajmniej psychiczna fabuła, to książkę w wersji elektronicznej możesz pobrać darmowo na komputer. Prawie same rysunki i grafiki.
    Link:http://vk.com/doc30722001_157970384hash=ef9966ab2343fe187f&dl=12ef32af4897ced21e

    Pozdrawiam i zapraszam do mnie.
    Nowy post już we wtorek!
    ~ http://gabriel-data.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Słyszałam o tej grze :P aczkolwiek brak mi hajsu na steam, a akurat jest na nią przecena :CC. Aghhh. Ale przy najbliżej okazji, muszę w nią zainwestować :).
      Dzięki za kom. :P

      Usuń
  7. Tego typu sprawy niezmiernie mnie ciekawią, ale też napawają przerażeniem. Nie chciałabym doznać czegoś takiego na własnej skórze.
    zycie-arugureiu.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Na szczęście tego nie przeżyłam, bo jest to straszne.
    Podoba mi się nowy nagłówek :)

    Mój Blog - klik!

    OdpowiedzUsuń
  9. Moja koleżanka kiedyś to przeżyła! Mówiła, że czuła jak ktoś ją dusił i nie mogła przestać! :/
    Bardzo ciekawy blog! Dużo się można dowiedzieć! :3
    http://neversayneverbyjulia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. O ja nie mogę ... jak dobrze mi się to nie zdarzyło ? Nawet gwałt ? Masakra ...

    http://Fidanzataa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Ugh... może nie powinnam tego czytać na noc? :c
    http://ksiazki-ms.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  12. ciekawy post :)
    http://paulinadme.blogspot.com/
    obserwuje :) jak ci się u mnie spodoba może też zaobserwujesz ?
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja raz doświadczyłam paraliżu sennego 0.o nie wiedziałam, że jest to wywołane przez demonyXD

    Nominowałam cię do Liebster Blog Award :) Więcej na moim blogu :)
    http://0czykota.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  14. Ciekawy post. Ale jestem zbyt strachliwa żeby czytać inne twoje posty :3 Sama muzyka jest przerażająca. Bardzo fajne tło. Zapraszam do mnie :) -----------------> haywi.blogspot.com
    PS. OBSERWUJĘ :)

    OdpowiedzUsuń